Brand i pannhus

På torsdagen räddade räddningstjänsten ett pannhus från att brinna ner.

Det var strax efter klockan 14 som det började brinna i en byggnad med en värmepanna tillhörande en gård vid Munkebäck utanför Asmundtorp. Räddningstjänst från Landskrona tillsammans med förstärkning från Lödde och Svalöv larmades till platsen, totalt nio enheter.

När första enhet kom fram tryckte rök ut från takfoten. Rökdykare skickades in och kunde snabbt få kontroll på branden. Efter en kvart kunde förstärkande enheter återgå och efter dryg timme kunde man lämnat platsen.

En privatperson hade andats in en del rök och kontrollerades på plats av ambulans men behövde inte föras till sjukhus.